Až letos v červenci odstartuje nová sezóna tuzemské nejvyšší fotbalové soutěže, už se v jejím názvu neobjeví jméno sázkové kanceláře Fortuna, ale jejího konkurenta Chance. Právě tato sázková kancelář totiž vyhrála výběrové řízení na titulárního partnera první fotbalové ligy a díky tomu si tak tuzemský profesionální fotbal od příští sezóny dalších pět let přijde na čtvrtmiliardy ročně.
Sázková společnost Chance ovládla tendr na titulárního partnera tuzemské nejvyšší fotbalové soutěže především proto, že nabídla největší balík peněz na financování tuzemského profesionálního fotbalu. Právě cena byla totiž jediným faktorem, který rozhodoval o vítězství ve dvoukolovém výběrovém řízení.
Jen pro připomenutí, jednalo se o již druhý velký tendr, přičemž v tom prvním šlo o vybraná audiovizuální práva pro domácí trh, v rámci něhož získal český fotbal více než 430 milionů korun. "I druhé velké výběrové řízení této sezony musím označit za velice úspěšné a prostředky, které český profesionální fotbal pro další sezony získá, mě potěšily. Konečnou částku, která příjemně překvapila asi nejenom mě, vnímám jako potvrzení faktu, že spojení s českým profesionálním fotbalem je v současnosti velice atraktivní a prestižní záležitostí," okomentoval výsledek tendru na titulárního partnera ligy šéf Ligové fotbalové asociace (LFA) Dušan Svoboda.
Díky oběma zmiňovaným tendrům si tak český profesionální fotbal od ročníku 2024/25 přijde dohromady na téměř 700 milionů korun. Navíc, co se týče audiovizuálních práv, tak tam ještě není dokončena otázka ohledně práv pro zahraniční trhy. "V nejbližší době nás směrem k další sezoně čeká ještě celá řada důležitých kroků včetně dotažení tendru na vybraná audiovizuální práva pro zahraniční trhy. Souběžně s tím se ale naplno koncentrujeme na úspěšné dokončení probíhajícího ročníku se současným generálním partnerem společností Fortuna," nechal se k tomu slyšet Daniel Hajný, obchodní a marketingový ředitel LFA.
Co se týče dosavadního titulárního partnera českých fotbalových profesionálních soutěží, tedy sázkové společnosti Fortuna, tak ta se objevuje v jejich názvech od sezóny 2018/19, přičemž díky tomu každý rok napumpovala do českého fotbalu téměř 80 milionů korun.
Výběrového řízení na nového titulárního partnera od sezony 2024/25 se zúčastnilo hned několik společností a nešlo jen o sázkové. Ve finálovém kole se spolu utkaly tři společnosti, z nichž se stala vítězem právě Chance. "Chápeme to jako 'chanci' pro český fotbal i pro naši 'druhou' sázkovku. Investicí chceme jednak podpořit kvalitu nejsázenějšího sportu, který má pořád obří potenciál k dalšímu růstu. A zároveň pomoci Chanci vytáhnout se na pozici dvojky na českém trhu," uvedl k triumfu v tomto tendru generální ředitel Tipsportu, pod nějž spadá i Chance, Petr Knybel.
Marketingový ředitel skupiny Tipsport Jan Čumpelík pak dodal: "Vnímáme velký kus práce, kterou kluby v posledních letech odvedly, už jen to, jak dokázaly zvednout návštěvnost stadionů. S tak výraznou finanční injekcí se nejen zlepší jejich ekonomická situace, ale budeme společně posouvat český fotbal i v oblastech nových technologií, marketingu, práce s fanoušky. Věříme, že konkurenceschopnost českého fotbalu citelně posílí. Dáváme mu tak opravdu šanci."
Aktualizováno 5. května 2024 7:00
Barcelona pomohla svému rivalovi. Real Madrid slaví rekordní 36. titul v La Lize
Související
Liverpool už má náhradu za Kloppa. Nový kouč si z Feyenoordu může přivést i slovenského fotbalistu
Koubek se rozhodl. I v příští sezóně bude nadále trénovat Viktorii Plzeň
Aktuálně se děje
včera
Češi ve třetím zápase na MS poprvé padli. Po bojovném výkonu prohráli se Švýcary až na nájezdy
včera
Vzácné prohlášení. Princ William promluvil o zdraví nemocné manželky Kate
včera
Tragická nehoda autobusu v Indonésii. O život přišli úspěšní studenti střední školy
včera
Nečekaná rána pro program MS v České televizi. Expert Antoš měl autonehodu na skútru
včera
Zemřel Arthur L. Irving, kanadský miliardář a naftař
včera
Rusové se připravují na nekonečnou válku, tvrdí Zelenského poradce
včera
Rusové odhalili hlavní problém ukrajinské armády
včera
RECENZE: Anifilm prořízl podvratný (anti)western Slide od animátorské legendy Billa Plymptona
včera
Němci mohou označovat AfD za extremistickou skupinu, rozhodl soud
včera
Tragický odpolední pád ultralightu na Jihlavsku nepřežil pilot
včera
Šance na polární záři bude i v dalších letech. Kvůli aktivitě Slunce
včera
Černý kašel v Česku: SZÚ eviduje dvě další úmrtí. Případů přibylo přes 1200
včera
Putin učinil osudové rozhodnutí: Zaútočí na NATO a tyto země, varují experti
včera
Ukrajina chce zvrátit postup Ruska. Vyměnila velitele zodpovědného za linii v Charkovské oblasti
včera
Migrační pakt nestačí. EU unie nedosáhla v otázce migrace dostačujícího pokroku, varuje Fiala
včera
Pomáhat Ukrajině za každou cenu? Slováky bráníme my a Česko, protože dali Kyjevu svá letadla, varuje Maďarsko
včera
Demokratické státy se musí bránit, tvrdí švédský premiér. Uvítal by americké jaderné zbraně
včera
Volby v Katalánsku: Stoupenci nezávislosti ztrácejí většinu v parlamentu
včera
Lavrov vzkazuje Západu: Pokud se chcete bít za Ukrajinu, Rusko je připraveno
včera
Zlevňování se nekoná. Ceny spotřebitelských výrobků v Česku opět rostou
Ceny spotřebitelských výrobků v Česku v dubnu vzrostly o 2,9 procenta ve srovnání s předchozím rokem, což představuje zrychlení oproti březnovému dvouprocentnímu nárůstu. Hlavními tahouny inflace byly ceny potravin, alkoholu a pohonných hmot. Vyplývá to z údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ). V porovnání s předchozím měsícem se spotřebitelské ceny v dubnu zvýšily o 0,7 procenta.
Zdroj: Karolína Svobodová