Jubilejní 25. ročník nejvýznamnější tuzemské marketingové soutěže Effie Awards Czech Republic zná své vítěze. Vyhlášení výsledků proběhlo ve středu 23. listopadu na tradičním galavečeru, který se opět konal v prostorách Kina Lucerna. Porota při této příležitosti udělila kromě 44 cen ve 12 soutěžních kategoriích i tři zvláštní ocenění. Grand Prix Effie 2022 získala agentura WMC Grey za kampaň Dopravart, Rychlart, Chytrart pro klienta Datart.
Ve středu 23. listopadu byly v prostorách Kina Lucerna předány ceny Effie Awards Czech Republic oceňující nejefektivnější reklamní kampaně. Ty se mezinárodně vyhlašují více než půl století, v Čechách letos udělování cen slavilo 25. výročí. Porota složená ze zástupců zadavatelů reklamy, komunikačních a mediálních agentur, výzkumných společností, novinářů a odborníků na marketing a komunikaci udělila celkem 44 cen v 12 oborových kategoriích a tři zvláštní ocenění.
Letošní ročník patřil digitální komunikaci, která se dočkala hned několika nových kategorií. „S rozvojem digitálních komunikačních kanálů, který ještě akcelerovala covidová omezení, každým rokem vzrůstá význam digitálních kampaní a je jedině dobře, že se jim nyní dostane pozornost, kterou si právem zaslouží,“ komentuje rozšíření počtu oceňovaných kategorií Marek Hlavica, ředitel Asociace komunikačních médií (AKA), která je zároveň pořadatelem Effie.
Premiéru měla kategorie Digitální marketing, kde si vítězství připsala společnost Sportisimo se svou vánoční kampaní Udělat radost druhým je největší vítězství. Ta rovněž získala nově uvedené zvláštní ocenění společnosti Google za nejefektivnější využití YouTube. „Jsme velmi rádi, že Effie nově zařadila kategorii Digitálního marketingu a že jsme se se stali jejím hrdým partnerem. Zároveň nás těší početné zastoupení platformy YouTube v přihláškách. To jen potvrzuje, že YouTube je nástroj, který dokáže zasáhnout velmi relevantně a efektivně velkou masu lidí a že značky jsou si toho dobře vědomy. Kampaň společnosti Sportisimo potvrdila, že YouTube dokáže přinést nejen relevantní zásah a vybudovat povědomí, ale také přináší obchodní výsledky,“ uvádí Marie Krátká z českého Googlu.
Druhou nově představenou cenu skupiny Prima a Media Clubu za nejefektivnější využití videoobsahu v prémiovém obsahu pak získala agentura Momentum Czech Republic s kampaní KB – banka pro udržitelnější budoucnost pro Komerční banku. „Těší nás, že jsme mohli poprvé ocenit kampaň, která efektivně pracovala s využitím videoobsahu napříč různými mediatypy. Budoucnost reklamních kampaní je podle nás právě v crossplatformním zásahu a přesném zásahu vybrané cílové skupiny,“ říká Roman Mrázek, programový ředitel skupiny Prima.
Nesporným vrcholem večera se stalo udílení nejprestižnější předávané ceny Grand Prix Effie 2022, jejíž vítěze zvolila porota z užšího výběru vítězů oborových kategorií přímo na místě. Tu si odnesla agentura WMC Grey za kampaň Dopravart, Rychlart, Chytrart pro Datart. „Volba vítěze Grand Prix byla v tomto ročníku, stejně jako každý rok, velmi obtížná. Všechny soutěžící projekty zaznamenaly mimořádné výsledky,“ říká Hlavica.
Udělena byla také cena SIMAR oceňující nejlépe zdokumentované výsledky komunikace – “The Best of Data Performance”. Získala ji agentura Ogilvy za kampaň ČSÚ sčítal Čechy online.Jednoduše.Raz dva. pro Český statistický úřad. „Právě měřitelnost výsledků a prokazování úspěšnosti odlišuje Effie od jiných oborových soutěží. Nezřídka kdy se stane, že kampaň, která okouzlí nápadem a provedením, nakonec nepřinese kýžené ovoce. Proto se snažíme ocenit kampaně, které kromě kreativního konceptu a špičkové produkce zároveň také prokazatelně plní svůj účel,“ uzavírá Hlavica.
Galavečeru dominovala agentura McCann Prague, která svých celkem čtrnáct nominací na shortlistu zhodnotila hned devětkrát a získala tak dvě zlaté, tři stříbrné a čtyři bronzové ceny Effie. Výrazný podíl na tomto úspěchu měla kampaň ČAP: 13 minut pro Českou asociaci pojišťoven realizovaná ve spolupráci s agenturami Hero & Outlaw a Renegadz, která celkem přinesla pět ocenění včetně dvou nejvyšších. S odstupem následovaly agentury Ogilvy a Zaraguza CZ, které si odnesly shodně pět ocenění.
Aktuálně se děje
před 43 minutami
Ruská armáda se u Charkova protlačila o 10 kilometrů. Ukrajinské jednotky ofenzivu zastavily
před 1 hodinou
SACEUR: Ruská armáda nemá dost sil na průlom v Charkovské oblasti
před 1 hodinou
Pellegrini: Fico si útok pamatuje a po atentátu byl při vědomí. Ve hře je převoz do Bratislavy
před 2 hodinami
Moderátor po útoku na Fica vyzval k odstranění belgického premiéra
před 3 hodinami
Proč došlo k atentátu na Fica? Policie zjistí, jestli byl útočník zradikalizovaný
před 3 hodinami
Ukrajinské drony napadly ruské černomořské základny. Rusko jich údajně sestřelilo přes sto
před 4 hodinami
Atentát na Fica vyvolal na internetu bouří. EK tlačí na sociální sítě
před 5 hodinami
Víkendové počasí: Teplejší bude neděle, vyplývá z předpovědi
včera
Padělatel vstupenek na MS v hokeji dopaden. Případů bude více, tvrdí policie
včera
Největší lesní požár v historii země se dostal k soudu. Muži hrozí 15 let
včera
Podporujme Ukrajinu, ale hledejme i řešení konfliktu, zdůraznil Pavel
včera
Počasí na 14 dní: Meteorologové už určili nejteplejší den příštího pracovního týdne
včera
U policie definitivně skončil muž, který napadal lidi před pražským barem
včera
Česká policie reagovala po atentátu na Fica. Rakušan promluvil o opatřeních
včera
Týdenní výhled filmů: Návrat Karla IV., demytizace Dubčeka a umělecký Indiana Jones
včera
Odbory ruší protivládní protest. Po atentátu na Fica nechtějí eskalovat situaci
včera
Zásah v sídle BIS. Na podatelně se objevila podezřelá zásilka
včera
Pellegrini: S Ficem jsem hovořil. Jeho stav je vážný, to nejtěžší má před sebou
včera
Požár průmyslové budovy v Kladně. Více než sto hasičů ho dostalo pod kontrolu
včera
Zelenskyj dorazil do boji zmítaného Charkova. Ukrajina zastavila ruský postup
Ukrajinské jednotky zastavily ruský postup v některých zónách Charkovské oblasti na severovýchodě Ukrajiny, kde vede Rusko novou ofenzívu. Oznámila to ve čtvrtek ukrajinská armáda, informuje agentura Reuters.
Zdroj: Libor Novák