Věda

Související články:

Koronavirus SARS-CoV-2, ilustrační foto

"Co můžete ztratit? Vezměte si ho." Lék na covid doporučovaný Trumpem zřejmě zabil 17 tisíc lidí

Podle studie francouzských vědců mohlo po užívání hydroxycholorochinu během první vlny nemoci covid-19 zemřít téměř 17 000 lidí. Podle studie zveřejněné ve vědeckém magazínu Biomedicine & Pharmacotherapy se tento odhad  přitom týká jen šesti zkoumaných zemí, Francie, Belgie, Itálie, Španělska, Turecka a USA, upozornil web Politico. Lék byl přitom používán i v Česku a navzdory absenci důkazů o jeho účinnosti jej doporučoval i tehdejší americký prezident Donald Trump coby "zázračný lék".
Fantastický snímek erupce na Slunci, 2012

Zemi zasáhla nejsilnější sluneční erupce za poslední roky

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) ve čtvrtek zachytil nejsilnější sluneční erupci od roku 2017. Ve Spojených státech a dalších zemích způsobila poruchy rádiového spojení trvající dvě hodiny. Problémy měli například piloti letadel.
Koronavirus SARS-CoV-2, ilustrační foto

Chřipka nebo covid? Vědci vyvrací mylnou představu, obě akutní nemoci mají i dlouhou a vážnou variantu

Ačkoliv chřipku, podobně jako covid, většinou považujeme za akutní nemoc, vědci zjistili, že obě nemoci mají i svou dlouhou variantu. Lidé, kteří jsou hospitalizováni kvůli chřipce, tak mohou čelit dlouhodobým zdravotním obtížím, zejména postihujícím plíce a dýchací cesty. Podle nové studie zveřejněné v časopisu The Lancet Infectious Diseases se následky takové nemoci podobají následkům dlouhého covidu.
Ilustrační fotografie

Úspěch českých vědců: Objevili mutace, které se podílejí na vzniku leukémie

Čeští výzkumníci objevili nové genové mutace, které narušují schopnost organismu eliminovat buňky s poškozenou DNA. Tato zjištění mají potenciál vytvořit nový způsob léčby leukémie. Objevená studie byla provedena Ústavem molekulární genetiky Akademie věd ČR (ÚMG) a její výsledky byly zveřejněny v časopise Leukaemia. Informuje agentura TASR.
Sršeň

Změny počasí mají na přírodu výrazný dopad. Zanedlouho s námi může být hmyz celoročně

Ačkoliv podzim většinou znamená čas, kdy se hmyz pomalu vytrácí a začíná zimovat, stále častěji se ukazuje, že doba, po kterou zůstává aktivní, se prodlužuje. Stejně jako u jiných druhů je životní cyklus hmyzu řízen přírodními podmínkami, ty se ale vlivem oteplování mění. A jednou bychom se mohli dočkat nelichotivé budoucnosti, ve které hmyz budeme vídat celoročně.